Corner 1
:format(webp)/https://f303.pmo.ee/X8698mif9dcV4Lve9AAy1zXx7WeU0YhjVLvR331F.png)
Episoodid
Seekordses Corner 1 saates suundume taas rallikrossi maailma – ja seda läbi ühe heatujulise ja inspireeriva saadiku, Mirell Hintseri. Tema rallikrossi teekond ei ole küll ametlikult väga pikk, kuid autosporti on ta hinganud juba lapsepõlvest saati. Esimesed külg ees sõidud said tehtud 5–6-aastaselt, kui ta Žiguliga padi istumise all jäärajal lõbutsema pandi. Sealt edasi pole see kirg jahtunud. Tänaseks on Mirell jõudnud Eesti rallikrossi meistrivõistlustele, kus ta on kahe hooaja jooksul kogenud nii sähvatavat edu – sealhulgas 2024. aasta Eesti meistrivõistluste hõbemedalit – kui ka valusaid tagasilööke, näiteks õnnetust, mis jättis pitseri tänavusele hooajale. Kõigest hoolimata on ta jäänud rõõmsameelseks, kirglikuks ja sihikindlaks sportlaseks, kes vaatab julgelt edasi. Selles saates võtabki ta kogu oma senise teekonna avameelselt ja muhedalt kokku. Juttu tuleb ka kiiresti populaarsust koguva rallikrossi eripäradest – alates radadest ja jokkeriringidest kuni kvalifikatsioonide süsteemi ja rajaäärse meluni välja. Kuna tegu on Corner 1 saatega, siis ei piirdu vestlus kaugeltki ainult rajaga. Kuuleme, millega Mirell tegeleb siis, kui ta roolis ei istu, millise klassikalise Eesti telesarja VHS-kassettid tal siiamaani olemas on, keda ta sel suvel Õllesummeril kuulamas käis – ja veel palju muud. Lisaks avaldab Mirell esimest korda avalikkusele, mis saab olema tema uus võistlusauto järgmiseks hooajaks ning kui kaugel on selle ettevalmistused.
Seekordses Corner 1 saates on juba kolmandat korda külas Eesti kardispordi üks säravamaid nimesid Markus Kajak, kes on nüüd hakanud tegusid tegema ka kereautode ringrajasõidu maailmas. Markus liituski saatega värskelt pärast edukat debüüti Porsche 992 Michelini Endurance Cupi 12-tunnisel sõidul Spa-Francorchamps’is, kus vahepeal isegi poodiumilootus terendas. Saates räägib Kajak sellest, kuidas kauaoodatud samm kereautode maailma teoks sai ning millised on olnud selle tee suurimad üllatused, kordaminekud, tähelepanekud, säravaimad hetked ja õppetunnid. Juttu tuleb nii üleminekust kergelt ja äkiliselt KZ-kardilt raskema, ent märksa kiirema Porsche GT3 rooli, kui ka testidest ja võistlustest legendaarsetel ringradadel nagu Barcelona, Red Bull Ring ja Spa. Loomulikult võtame eraldi fookusesse ka kõik kolm seni tehtud starti: võit ja sooja amtosfääriga Estonian Grand Prix’l, imeline tõus viimaselt kohalt poodiumile Porsche Sports Cup Deutschlandi etapil, ning edukas debüüt Michelini Endurance Cupil Dream 2 Drive tiimi värvides, koos samamoodi ringrajasõidus esimesi samme tegeva Gregor Jeetsiga. Ka karditeemad ei jää tähelepanuta, sest Kajak pole oma ambitsioone selles vallas sugugi maha matnud. Vastupidi – ees ootab tiitlikaitsmine Saksamaa meistrivõistlustel ja mitmed teised põnevad stardid Las Vegaseni välja. Markus räägib avameelses vestluses sellest ja paljust muust, lisades sekka värvikaid noppeid nii võistlusrajalt kui muust elust. Nagu alati, lõpetab saate humoorikas ja tempokas kiirküsimuste voor.
Seekordne Corner 1 podcasti episood kujunes tõeliseks maiuspalaks igale mootorispordifännile, sest külla tuli legendaarne vormel 1 kommentaator ja elupõline mootorispordi fanaatik Tarmo Klaar. Nagu Klaari puhul arvata võib, jagus juttu rohkelt ja mitmel rindel.
Saade viibki kuulajad rännakule läbi Klaari muljetavaldava kommentaatori karjääri. Juttu tuleb kõigest alates sellest, kuidas 1997. aastal algas ilma igasuguse ajakirjandusliku taustata Klaari kommentaatoriteekond, kuni selleni, mis on olnud selle teekonna kõige meeldejäävamad etapid ja lood kommentaatoripingi kulisside tagant. Loomulikult viib üks teema teiseni ning lõpuks jõutakse vestluses välja nii Klaari enda lähenemisele kommenteerimisele, kui ka mitme vormel 1 ajaloo märgilise hetke ja sõitjani.
Värskelt lõppenud Ungari Grand Prix pakub samuti ohtralt kõneainet. Saates lahkavad Klaar ja saatejuht Art-Peeter Roosve käimasolevat hooaega, mille märksõnadeks on McLareni sisemine tiitliheitlus, mitmete vormel 1 võtmeisikute tiimidevahetused, moodsate F1 autode suutmatus vihmas ja veel palju muud. Et hooaja hetkeseisust terviklik pilt saada, pannakse kõigile sõitjatele ka hooaja keskpunkti „koolihinded“. Kes väärib viit plussi ja kes peab hooaja teises pooles tegema tõsise vigade paranduse?
Kõik need ja veel paljud muud põnevad teemad põimuvad muhedasse ja sisukasse vestlusesse, kus saavad kaetud nii minevik, olevik kui ka tulevik.
Seekordne Corner 1 saade on linti võetud värskete F1-filmi emotsioonide ajel, mida kõik saateosalised lindistamisele möödunud õhtul said nautida. Seega võetaksegi saates läbi kõik emotsioonid ja mõtted ühe suurima mootorisporditeemalise filmisündmuse kohta ajaloos. Mis oli hea, mis mitte, mis vääris tähelepanu ja muidugi – mis kõige tähtsam – kas lõpuks see kõik meeldis?
Selleks põnevaks aruteluks liitub Corner 1 poistega Raiko Ausmees Masinawärgist, kes jagab muuhulgas ka oma mootorispordi-fänni teekonda ja selle meeldejäävaid hetki, mille hulka läheb ka kohtumine Alain Prostiga.
Muidugi, kuna lõpuks on saates lihtsalt tegu kolme stuudiosse lahti lastud F1-entusiastiga, tuleb juttu ka käimasolevast põnevast F1-hooajast, F1 filmi eriseanssist, mootorispordi filmidest üle-üldse ja paljust-paljust muust.
Seekordses Corner 1 saates kihutavad jutud taas ralliradadele, sest külla tuleb noor ja andekas rallisõitja Grete Mia Koha. Alles hiljuti 9. klassi lõpetanud Grete Mia teekond mootorispordis on küll alles alguses, kuid juba praeguseks on tal ette näidata mitmeid põnevaid kogemusi ja saavutusi.
Saates räägime sellest, kuidas kõik alguse sai — hetkest, mil väike tüdruk Raadi lennuväljal lõbu pärast esimest korda rooli istus. Juttu tuleb Grete Mia ja tema isa ühisel jõul üles ehitatud ralliteest: kuidas nad nullist nii sõitmist kui kaardilugemist õppisid, millised olid esimesed rallisprindi poodiumikohad ning millised sihid ootavad ees tulevikus.
Lisaks sukeldume rallikogukonda Eestis ning räägime sellestki, kuidas vahel saab oma tulemusest aimu juba enne ametlike aegade nägemist — lihtsalt näoilmetest hooldusalal.
Nagu Corner 1-le omane, ei jää tähelepanuta ka elu ralliradade väliselt: Grete Mia räägib koolist, hobidest ja isegi mopeedautodest. Saate lõpuks saab vaid järeldada, et Grete Mial ja ta roosa-musta kirjul Fiestal tasub silm peal hoida.
Kuivõrd tänavune F1-hooaeg on kestnud juba viis etappi, teeb mootorispordisaade «Corner 1» esimese vahekokkuvõtte, seda koos Taavi Immatoga. Mõistagi ei saa läbi ajaloo muusikalembene «Corner 1» kamp üle ka kiusatusest Taaviga natuke muusika- ja muud juttu teha. Muuhulgas arutatakse näiteks selle üle, milliseid huvitavaid paralleele võib leida muusikuks ja sõitjaks olemise vahel.
Mootorispordisaade «Corner 1» ei hakka jalgratast leiutama, vaid võtab algava F1-hooaja valguses luubi alla just kuningliku sarja. Uue F1 hooaja eel on ootused ettevaatlikult, ent õigustatult kõrged, sest tänavune ei tõota tulla mitte ainult viimaste aastate üks tasavägisemaid hooaegu, vaid ka aasta, kus näeme, kui suurt rolli mängib üks indiviid tegelikult tänapäeva keerulises vormel 1-s. Kuna reeglid on jäänud sisuliselt samaks, on just mitmete võtmeisikute liikumine ühest tiimist teise see, mis peaks uuel hooajal status quo'le suurimat mõju avaldama. Kas Lewis Hamiltoni efekt koos Ferrari lemmikpoisi Charles Leclerciga lükkab punased lõpuks tiitlini? Või on Ferrari igipõline konkurent McLaren hoopiski see, kes testidel näidatud võimsa kiiruse Lando Norrise ja Oscar Piastri juhtimisel viimaks MM-tiitliks vormistab? Milline faktor on testidel natuke hädas olnud Max Verstappen, kes on valitseva maailmameistrina Red Bulli roolis jätkuvalt väga ohtlik? Need on vaid mõned küsimused, mis täiskoosseisus «Corner 1» ette võtab, seda koos legendaarse ja mitmekülgse Margus Kiivriga, kelle saate «Piloot» lindistamise järel Corneri saade linti võetigi.
Kui rallis on kaardilugemisel alati legend ees, siis taskuhääling «Corner 1» võttis alaga tuttavamaks saamisel ette vestluse isikuga, keda võib pidada Eesti kaardilugemise legendiks - Kuldar Sikk. Põneva vestluse käigus võetakse läbi Siku pea 30 aastat kestnud kaardilugeja karjäär, seda alates 1998. aasta Liivimaa rallist kuni 2024. aasta Dakari rallini välja.
Mootorispordisaade «Corner 1» sukeldub esmakordselt põnevasse rallikrossi maailma. Ala, mis on nagu laskesuusatamine ehk tundub kohe esimesest pilgust huvitav ja kaasahaarav.
Kuidas on nii palju erinevaid asju kombineeriv ala saavutanud nõnda suure populaarsuse?
Tegelikult on vastus lihtne. Selle kihtide alt koorub välja efektseim ja pingelisim ratas-rattas võidusõit, kus autodevaheline kontakt on kõike muud kui reeglitevastane ja võidab see, kes pole mitte ainult kiireim, vaid ka osavaim jokkeri tõmbaja.
Rallikrossis aitab saatejuhtidel orienteeruda üks sell Tõrva kandist, kes on juhtumisi ka meie ajaloo üks paremaid rallikrossi sõitjaid: rallikrossi Supercar-klassi kahekordne Eesti meister ja RallyX Nordic Supercari PRO-AM kategooria võitja Maiko Tamm.
Mootorispordisaade «Corner 1» lööb 2025. aasta hooaja ukse lahti varakult ja kirjus seltskonnas, sest juba sel pühapäeval stardib Eesti Virtuaalse Autospordi Liidu (EVAL) korraldatud Eesti ühe suurima simracing'umeistrivõistluse Katsviis GT avaetapp Monzas.
Selleks puhuks on saatesse kutsutud rekordiline viiepealine seltskond, koosseisus sarja korraldaja ja sõitja Tanel Kasesalu, valitsev meister Reno Kööts, temalt tiitlit tagasi võtta ihkav tiimikaaslane Juss Parek, 2024. aasta amatöörklassi meister Janar Tiitus ning 2024. aasta Daytona 6h simracing'u kestvusõidul ühemehe tiimina üles astunud Gabriel Veide.
Säärases kirjus seltskonnas võetaksegi esmajoones ette uus GT hooaeg simracing'us kuid lisaks heidetakse pilt tagasi ka möödunud aastale. Kuidas on saatekülaliste tunded ja mälestused 2024. aasta suhtes ning millised eesmärgid on seatud selleks hooajaks?
Mida uut ja põnevat on oodata tänavuste GT-hooaja reeglites ning millised kuulsad võidusõitjad on veel stardis? Kuidas kulges uue intensiivse süsteemi järgi maha peetud võistlusautode valimine ning mida huvitavat on saatekülalistel öelda järjest suuremaks fenomeniks muutuvate simracing'u tiimide suhtes?
Need on vaid mõned teemad, mis pikas ja humoorikas vestluses ette võetakse, sest mõistagi lahatakse simracing'u ja võidusõidu skeenet laiemalt.